vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Za 10 dni Międzynarodowy Dzień bez Kupowania
    Pytanie zadała: Karolina     Data dodania: 2016-02-09     wyślij link e-mailem        

Pytań ciąg dalszy - jadłospis dla 1200/1500 kcal. I co z ta mozzarellą?

Pytanie:

Dziękuje bardzo za wcześniejsze porady ! Postaram się zwiększyć objętość swoich posiłków, a także urozmaicić je o większa ilość białka i pełnoziarnistych produktów. Mogę wiec sobie pozwolić na pieczywo ciemne codziennie ? Np. czasami jak brak mi czasu na wymyślanie posiłków, biorą sobie taka bułkę z ziarnem i kładę do niej albo łososia wędzonego kawałek albo mozzarelle. Do tego oczywiście warzywa w pojemniczku. Czy taki lunch może być ? Co Pani myśli o serze mozzarella ? Czy na kolacje mogę zjeść omlet albo jajecznice ? Jeśli tak, to czy jakieś szybkie przepisy mogłaby mi pani podesłać ? Bardzo bym również prosiła o kilka propozycji jeśli chodzi o jadłospis 1200 / 1500 kcal. Obawiam się, ze więcej do mojego brzucha się nie zmieści :) Pozdrawiam, Karolina.

Odpowiedź:

Witam serdecznie Pani Karolino,
nie ma za co :) porcje spożywanych produktów należy zwiększać systematyczne i powoli, najlepiej z tygodnia na tydzień o 100 kcal. Najlepiej rozłożyć tę ilość energii na wszystkie 4 lub 5 posiłków. W ten sposób organizm łatwo przyzwyczai się do zmiany jaką wprowadzamy i też będzie Pani w stanie zjeść więcej. Stosowanie przez cały czas lub bardzo długi okres czasu diety typowo redukcyjnej, na przykład 1200 kcal może doprowadzić do spowolnienia metabolizmu, nie można tak żywić się przez cały czas, tylko zaleca się po schudnięciu dążyć powoli do zwiększenia ilości kalorii i składników odżywczych w stosunku do naszego dziennego zapotrzebowania.

Jak najbardziej może sobie Pani pozwolić na ciemne pieczywo codziennie. Jeżeli według zasad prawidłowego sposobu żywienia poleca się spożywać 3-4 porcje produktów zbożowych to jedna bułka pełnoziarnista (50 g), stanowi jedną porcję. Taka bułka z łososiem lub mozzarellą może być zjadana w okresie lunchu, a do tego na przykład sok owocowy. Nie jestem przeciwniczką tego sera, wszystko jest dla ludzi i często daje się go do diety :)

Na kolację również może Pani zjeść omlet np. z papryką i szpinakiem, a do tego kanapkę lub bułeczkę albo jajecznicę. Jaja to bardzo odżywcze produkty i jeśli nie mamy problemów z poziomem cholesterolu czy drogami żółciowymi oraz wątrobą możemy zjadać przynajmniej jedno jajko dziennie.

Jeżeli chodzi o jadłospis może Pani skorzystać z darmowego tygodnia naszej Diety VivaLaVita. W ankiecie, na podstawie której układany jest jadłospis proszę zaznaczyć cel diety, najlepiej „chcę nauczyć się zdrowo żywić” i w ten sposób zobaczy Pani jak powinna wyglądać dieta, indywidualnie ułożona w stosunku do Pani potrzeb. Otrzyma Pani również tygodniowy jadłospis, w którym znajdują się różne posiłki, które może Pani włączyć do codziennego sposobu żywienia. W ankiecie może Pani zaznaczyć, że nie spożywa mięsa, wówczas jadłospis będzie pod tym względem wygenerowany. Więcej informacji na temat diety 102m210ożna znaleźć tutaj

Poniżej przedstawiam Pani przepisy na podwieczorki, na jajecznicę i omlety. Mam nadzieję, że przydadzą się :)

Przepisy na podwieczorek: http://vivalavita.pl/przepisy/-0/strona-1.html

Przepisy na jajecznicę: http://vivalavita.pl/przepisy/wszystkie-0/strona-1/szukaj-jajecznica.html

Przepisy na omlet: http://vivalavita.pl/przepisy/wszystkie-0/strona-1/szukaj-omlet.html

W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę.

Pozdrawiam serdecznie,
mgr Izabela Auszadniczek
Dietetyk
www.vivalavita.pl

Twoja dieta
Otwórz dietę
Najczęstsze pytania i odpowiedzi
Pytanie do dietetyka
Kim jest Twój Osobisty Dietetyk?
<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB