vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Za 10 dni Międzynarodowy Dzień bez Kupowania
    Pytanie zadał: Jolanta     Data dodania: 2016-02-16     wyślij link e-mailem        

Odchudzanie, czy można zwiększyć ilość kalorii w diecie?

Pytanie:

Witam Panią serdecznie, musze się przyznać ze dzisiaj jestem zadowolona, bo choć w kilogramach ubyło nie dużo, za to w talii i biodrach zmieniły się centymetry. Fajnie się czuje ubierając rzeczy, które mi już nie pasowały. Ale problem mam taki, że przy diecie która otrzymałam to właściwie jestem glodna,1200kcl.mysle że jest dla mnie za mało, podjadam owocami, co pewno nie ułatwia mi osiągniecia upragnionych kilogramów. Jak Pani myśli, czy mam zwiększyć kcal.? Może przejść na inna dietę? będę wdzięczna za odpowiedź. Serdecznie pozdrawiam Jolanta

Odpowiedź:

Witam serdecznie Pani Jolanto,
najważniejsze jest to, że chudniemy stopniowo, ponieważ organizm lepiej przyzwyczaja się do zmian i po diecie redukcyjnej można w ten sposób uniknąć efektu jo-jo. Bardzo dobrze, że zauważyła Pani przede wszystkim efekty w obwodach i to daje dużą satysfakcję, szczególnie jeśli można przymierzyć ubrania, których do tej pory nie ubierało się. Także bardzo gratuluje i proszę tak trzymać. To doskonały motywator do dalszej pracy ;)

Jeżeli odczuwa Pani głód oczywiście można zwiększyć, a nawet należy zwiększyć podaż kalorii. W tym celu może Pani wrócić do ankiety, w pierwszej zakładce podnieść o jeden stopień poziom aktywności fizycznej i wygenerować ponownie dietę. Proszę tylko pamiętać, że jadłospis wówczas zmieni się, jednak może Pani też zapisać zmianę i wartość energetyczna będzie podniesiona od kolejnego tygodnia.

Niestety ma Pani rację, nie można podjadać owocami, ponieważ mają dużo cukrów prostych. Z tego powodu poleca się zjadać 2-3 porcje owoców w ciągu dnia, najlepiej do godziny 17:00, ponieważ później nadmiar węglowodanów prostych zostaje odłożony w postaci tkanki tłuszczowej. To, tak jak Pani napisała nie ułatwia redukcji masy ciała. Podjadać natomiast można warzywami, takimi jak ogórek, rzodkiewka czy pomidor. Mają one mało kalorii, a dużo wody, która wypełnia żołądek i nadaje uczucie sytości.

Tak, więc nie musi Pani zmieniać diety, może Pani zmienić wartość energetyczną jadłospisu przez ankietę lub po prostu za pomocą zwiększania objętości posiłków. Dla przykładu może Pani dodać więcej kaszy do obiadu albo zjeść dodatkową kanapkę, jednak wszystkie te modyfikacje trzeba uwzględniać na kalendarzu, aby nie dostarczyć za dużo kalorii. Cieszę się, że widać  efekty Pani pracy i trzymam cały czas kciuki :)

W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę.

Pozdrawiam serdecznie,
mgr Izabela Auszadniczek
Dietetyk
www.vivalavita.pl

Twoja dieta
Otwórz dietę
Najczęstsze pytania i odpowiedzi
Pytanie do dietetyka
Kim jest Twój Osobisty Dietetyk?
<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB