vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Pojutrze Dzień Babci

Zdrowy program kliniki Mayo

Zdrowy program kliniki Mayo
Skuteczność: 0 / 5
Czas trwania: 0 / 5
Wyrzeczenia: 0 / 5
Ile można schudnąć: 0 / 5
Trudność: 0 / 5
Koszt: 0 / 5


 

Zdrowy program kliniki Mayo

Stworzony został przez naukowców z kliniki medycznej w Stanach Zjednoczonych. Najważniejsze w diecie nie jest tempo redukcji masy ciała, lecz zmiana nawyków żywieniowych. Aktywność fizyczna ma tutaj również duże znaczenie. Stosowanie się do zasad diety powoduje utratę 1-2 kg na tydzień i zachowanie szczupłej sylwetki w każdym wieku.

Zasady diety:

  • Nie trzeba liczyć kalorii, je się wszystkie grupy produktów nie zapominając o ruchu.

  • Każdego dnia trzeba jeść 7 porcji owoców i warzyw

  • 4-8 porcji węglowodanów (głównie produktów pełnoziarnistych)

  • 3-7 porcji chudego białka (np. ryby, warzywa strączkowe, drób) i przetworów mlecznych

  • 3-5 porcji nienasyconych kwasów tłuszczowych (oliwa z oliwek, awokado, orzechy, nasiona)

  • Można pozwolić sobie również na coś słodkiego, ale produkt nie powinien mieć więcej niż 75kcal

  • Codziennie przez godzinę należy spacerować, jednak rodzaj aktywności fizycznej zależy od upodobań osoby stosującej dietę. Zachęca się również do wspinaczek, wycieczek po górach, rowerowych.



PRZYKŁADOWE MENU

ŚNIADANIE

Zupa mleczna 

otręby zbożowe, płatki owsiane ugotowane na mleku, cynamon, średni banan. Do picia: herbata ziołowa.

OBIAD

Kanapka z tuńczykiem

2 kromki pełnoziarnistego pieczywa, mała puszka tuńczyka w sosie własnym, odsączonego i wymieszanego z łyżką majonezu, liście sałaty, pokrojone koktajlowe pomidorki, kawałki papryki. 

PRZEKĄSKA

miniaturowe marchewki, jabłko, seler naciowy. Możesz po nie sięgać zawsze, gdy poczujesz głód.

KOLACJA

Pieczony dorsz z kaparami

fasolka szparagowa, plasterki gotowanych buraków, sałata z pomidorkami koktajlowymi i sosem winegret; do picia woda gazowana z cytryną. 

PRZEKĄSKA
mała gruszka

 

Argumenty za

 

  • Dieta dostarcza duże ilości błonnika pokarmowego, witamin oraz składników mineralnych

  • Ograniczenie tłuszczów zwierzęcych i cukrów prostych korzystnie wpływa na funkcjonowanie organizmu.

  • Zalecana aktywność fizyczna



Argumenty przeciw

 

  • Autorzy zakładają, że owoce powinny stanowić podstawę diety, jednak ze względu na to, że obfitują w cukry ich nadmiar może być zamieniany w tkankę tłuszczową.

Produkty zalecane

  • warzywa
  • owoce
  • produkty pełnoziarniste
  • kurczak
  • ryby
  • warzywa strączkowe
  • przetwory mleczne
  • oliwa z oliwek
  • orzechy
  • awokado

 



Produkty dozwolone

  • słodkie o kaloryczności nie wyższej niż 75 kcal (to 1/3 średniego pączka, więc niezbyt dużo)


Produkty zakazane

  • sól
  • cukier
  • rośliny strączkowe
  • alkohol
  • tłuste mięso
  • napoje gazowane
  • ziemniaki

 



 

Program żywieniowy proponowany przez klinikę Mayo należy do jednych z bezpieczniejszych form żywienia. Autorzy proponują nam zmianę nawyków żywieniowych połączonych z aktywnością fizyczną. Stosowanie się do zasad diety ma pozwolić nam utrzymać szczupłą sylwetkę . Można sięgać po wszystkie grupy produktów spożywczych, również należą do nich słodycze.

Popularne diety
Składniki mineralne
Witaminy
Choroby
Encyklopedia
<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB