vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Dziś Światowy Dzień Serca

Dieta Strażnicy Wagi

Dieta Strażnicy Wagi
Skuteczność: 0 / 5
Czas trwania: 0 / 5
Wyrzeczenia: 0 / 5
Ile można schudnąć: 0 / 5
Trudność: 0 / 5
Koszt: 0 / 5


 

Jean Nidetch – autorka diety Strażników Wagi zakłada, że najlepszym sposobem na chudnięcie jest w grupa osób, które będą wspierać nas w redukcji masy ciała. Ważnym założeniem jest również nauka oceny produktów według ściśle określonych kryteriów. Jadłospis musi również obfitować w błonnik pokarmowy.

 

Wiele osób chcących się odchudzić szybko rezygnuje z diety i wraca do starych, złych nawyków żywieniowych, dlatego ważna jest obecność osoby, którą będzie nas wspierać. Zaliczyć tutaj można dietetyka, trenera fitness, psychoterapeutę, a nawet koleżankę z pracy lub kogoś z rodziny. Grupę wsparcia, nazwany Grupą Strażników Wagi.

 

Główne założenia diety;

 

  • Produkty należy dzielić na trzy grupy: zieloną, żółta oraz czerwoną. Pierwszym skojarzeniem dotyczącym tych kolorów jest sygnalizacja świetlna. Ma to swoje odzwierciedlenie w diecie.

    Kolor zielony będzie mówił nam, że można daną drogą kierować się, głównie chodzi tutaj o owoce i warzywa, które należy umieszczać w każdym posiłku. Kolor żółty, będzie nas ostrzegał, że występują tutaj produkty wskazane w diecie, ale nie można ich nadmiernie spożywać. Pod tym sygnałem znajduje się chude mięso i przetwory mleczne, rośliny strączkowe, ziemniaki oraz ryby. Grupa czerwona przede wszystkim sugeruje nam, żeby unikać produktów kalorycznych takich jak słodycze, produkty z dużą zawartością tłuszczu, potrawy smażone oraz alkohol.

  • Innym rozwiązaniem, które wprowadzono jest system punktowy produktów. Każdego dnia można było zjeść wskazaną liczbę punktów. Im większa kaloryczność produktów tym wyższa wartość punktowa. Wiele osób jednak zniechęca ten program ze względu na stopień skomplikowania, obliczanie wartości punktowej jest bardzo pracochłonne. Wspomóc się można internetowymi kalkulatorami, ponieważ podstawą diety jest znajomość wartości energetycznej i zawartości tłuszczu oraz błonnika w danym produkcie.

  • Istotnym elementem jadłospisu jest błonnik – nie jest źródłem energii, natomiast ma wiele pożytecznych funkcji. Jedna z nich jest zdolność do absorbowania wody, dając uczucie wypełnienia, poprawia również perystaltykę jelit, skraca czas pasażu jelitowego. Najlepszym jego źródłem są: warzywa, owoce, rośliny strączkowe i ziarna zbóż.

  • Sięganie codziennie po odpowiednią ilość porcji produktów, pozwala schudnąć ok. 4 kg/ miesiąc.

  • Należy zjadać każdego dnia 5 porcji warzyw i owoców (ok. 500g). Uważać natomiast trzeba na kukurydzę, fasolę, groszek, banany i awokado, nie należy spożywać ich nadmiernie. Wskazane jest także picie świeżych nie słodzonych soków z warzyw i owoców.

  • W codziennym jadłospisie nie można zjeść więcej niż 11 porcji potraw z grupy żółtej. Zalicza się do nich chude mięso, nabiał, ziemniaki, pieczywo, ryby, groszek i kukurydza. Nabiał wskazany jest 2 razy dziennie, natomiast tłuszcze roślinne 2-3 razy dziennie.

  • Produkty pochodzące z grupy czerwonej muszą podlegać ograniczeniu, najlepszym sposobem jest wyeliminować je z diety. W przypadku, gdy nie jesteśmy w stanie z nich zrezygnować można spożywać 6 porcji tych produktów w ciągu tygodnia. Zaliczyć do nich należy: słodycze, produkty obfitujące w cukry np. bardzo słodkie jogurty, alkohol, tłuste mięsa, wędliny, konserwy, filety rybne w panierki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumenty za

  • Ograniczenie słodkich i tłustych potraw, unikanie alkoholu i słodyczy to niewątpliwe zalety. Ważne, że nie trzeba liczyć kalorii. Należy jeść 4–5 razy dziennie i wypijać ok. 2 litrów płynów (najlepiej wody mineralnej lub herbat owocowych). Dieta obfituje w warzywa i owoce, ryby, chudy nabiał. Istotna jest regularność posiłków. Strażnicy przestrzegają także przed jedzeniem dań typu fast food.


Argumenty przeciw

  • Trzeba przeliczać produkty na punkty (ale ułatwia to specjalny przelicznik).
Produkty zalecane

  • owoce
  • warzywa
  • ziemniaki
  • chude mięso
  • ryby
  • pieczywo
  • nabiał
  • groszek
  • kukurydza
  • słodycze
  • słodzone serki i jogurty
  • alkohol
  • tłuste mięso
  • wędliny
  • konserwy
  • filety rybne w panierce
  • sery topione

 



Produkty dozwolone

  • banany


Produkty zakazane

  • cukierki - każdy rodzaj
  • sery żółte
  • kiełbasa
  • karkówka wieprzowa
  • sznycel z indyka, panierowany

 



  • Dieta Strażników Wagi należy do restrykcyjnych, pracochłonnych i drogich, szczegółowo trzeba zwracać uwagę po jakie produkty sięgamy. Może być dobrym rozwiązaniem w przypadku, gdy chcemy chudnąć w grupie.

Popularne diety
Składniki mineralne
Witaminy
Choroby
Encyklopedia
<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB