vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Za 15 dni Międzynarodowy Dzień Piwa

Dieta jabłkowa

Dieta jabłkowa
Skuteczność: 4.0000 / 5
Czas trwania: 5.0000 / 5
Wyrzeczenia: 3.0000 / 5
Ile można schudnąć: 5.0000 / 5
Trudność: 5.0000 / 5
Koszt: 3.0000 / 5


 

Dieta jabłkowa – pierwsza z jej odmian powinna być stosowana tylko przez 3 dni, jest bardzo restrykcyjna. Opiera się głównie na spożywaniu jabłek, pozwala to oczyścić organizm z toksyn, uważa się również, że jest pomocna w odchudzaniu. Dieta jednak nie dostarcza organizmowi głównych składników odżywczych, stosowana dłużej może wywołać osłabienie, omdlenie, zawroty głowy i złe samopoczucie.

Jabłka – obfitują w pektyny, które usprawniają procesy trawienia, dają uczucie sytości, zapobiegają wrzodom żołądka i wspomagają oczyszczanie organizmu z toksyn. Szczególnie polecane osobom otyłym, a także tym, którzy zmagają się z wysokim cholesterolem, pomagają obniżać jego poziom we krwi.

Założenia diety trzy dniowej:

  • W dniu 1 należy spożywać wyłącznie jabłka (nie więcej niż 2kg na dzień). Można je przygotowywać pod każda postacią np. w formie pieczonej lub jako świeży sok.

  • W dniu 2 i 3 podobnie jak w dniu poprzednim trzeba jeść jabłka. Dodatkowo można umieścić w jadłospisie 200g zsiadłego mleka i pić zioła.

  • Po zakończeniu diety należy spożywać posiłki lekkostrawne



Mniej rygorystyczna wersja diety, która nie powinna trwać więcej niż 5 dni zakłada, że do jadłospisu można włączać większą ilość produktów.

  • Po przebudzeniu każdego dnia na czczo trzeba wypić szklankę wody mineralnej z łyżką octu jabłkowego, wspomaga to procesy oczyszczania i pobudza przemianę materii organizmu.

  • Każdego dnia trwania diety należy jeść jabłka, łącząc je z jogurtami naturalnymi.

  • Do diety wprowadzać można np. owoce, warzywa, pieczywo razowe, chude mleko, przyprawy, płatki owsiane, twarożek, pierś z kurczaka.

  • Wypijać 2 l wody dziennie, wymiennie stosować herbaty ziołowe.

  • Unikać tłuszczu i soli.



Argumenty za

  • Szybkie efekty, pozwala pozbyć się sporej wagi.

 



Argumenty przeciw

  • Pozbawia organizm mikroelementów, białka, witamin
  • Przyczynia się do problemów z kośćmi, skórą
  • Zaburza pracę hormonów

 

Produkty zalecane

  • jabłka
  • naleśniki
  • owsianka
  • twarożek
  • jogurt
  • pierś z kurczaka
  • brokuły
  • ryż
  • łosoś

 



Produkty dozwolone

  • brak


Produkty zakazane

  • Wszystkie inne produkty są zakazane


  • Nie stosujmy tej diety dłużej niż 3 dni i nie przekraczajmy 2kg jabłek dziennie. Jeśli poczujemy się słabi w czasie diety należy niezwłocznie przerwać dietę.
Popularne diety
Składniki mineralne
Witaminy
Choroby
Encyklopedia
<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB