vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Za 15 dni Międzynarodowy Dzień Piwa

Dieta grejpfrutowa

Dieta grejpfrutowa
Skuteczność: 3.0000 / 5
Czas trwania: 2.0000 / 5
Wyrzeczenia: 3.5000 / 5
Ile można schudnąć: 4.0000 / 5
Trudność: 4.0000 / 5
Koszt: 3.0000 / 5


Dieta Grejpfrutowa

Podstawowa diety są oczywiście grejpfruty, obfitujący w bardzo istotne dla naszego organizmu składniki. Jednym z nim jest witamina C, która między innymi korzystnie wpływa na system immunologiczny organizmu. Kolejny składnik to pektyny, wspomagają obniżanie poziomu cholesterolu we krwi, usprawnia procesy trawienia. Grejpfruty to doskonały element dobrze zbilansowanej diety, ponieważ są niskokaloryczne, niskotłuszczowe.

Żywieniowcy oraz lekarze z klinki Rikshospitalet w Oslo, którzy stworzyli tą dietę twierdzą, iż ten soczysty owoc powinien znajdować się w dwóch posiłkach dziennie. Niektórzy sądzą również, że maja one działanie przeciwnowotworowe, te przypuszczenia wiążą się z zawartością w nich bioflawonoidów. Błonnik, który znajduje się w grejpfrutach daje uczucie sytości, ponieważ wypełnia żołądek.

  • Dieta zakłada, że przez 14 dni jej stosowania można schudnąć 4kg.

  • Produktów nie wolno jest smażyć przy użyciu tłuszczu, natomiast wskazane jest gotowanie na parze, grillowanie oraz pieczenie.

  • Zaleca się także wypijanie około 2l wody dziennie, a między posiłkami ziołowa herbatę.

  • W jadłospisie powinny się znaleźć również takie produkty jak: ryby, jaja, chude mleko, mięso, sok pomidorowy,

  • Aby uniknąć efektu jo-jo wskazane jest po zakończeniu diety stosować się do zasad prawidłowego odżywiania.

 

 

Argumenty za

  • Dostarcza witaminy C
  • Nie wymaga liczenia kalorii
  • Zachęca do regularnego nawadniania organizmu
  • Reguluje ilość posiłków w ciągu dnia
  • Szybki efekt diety
  • Idealna dla fanów grejpfrutów


Argumenty przeciw

 

  • Może być stosowana tylko przez maksymalnie dwa tygodnie
  • Ogranicza podaż witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, ponieważ eliminuje udział tłuszczu w posiłkach
  • Może zaburzać gospodarkę mikroelementów organizmu
  • Jest rygorystyczna (pomimo braku konieczności liczenia kalorii)
  • Nie jest odpowiednia dla osób nie lubiących grejpfrutów
  • Wielkość posiłków może prowadzić do osłabienie organizmu

 

Produkty zalecane

  • Grejfrut
  • Kawa
  • Herbata
  • Drób
  • Makaron
  • Pomidory
  • Czosnek
  • Chudy biały ser
  • Grahamka
  • Szynka
  • Jajka
  • Befsztyk
  • Ziemniaki
  • Papryka konserwowa
  • Kapusta pekińska
  • Chleb razowy
  • Mleko
  • Płatki owsiane
  • Banany
  • Kefir
  • Ryż
  • Cebula
  • Ser żółty
  • Jabłko
  • Polędwica
  • Serek homogenizowany
  • Indyk
  • Marchewka
  • Fasola szparagowa
  • Serek topiony
  • Jogurt light
  • Musli bez cukru
  • Kurczak
  • Brokuły
  • Płatki kukurydziane
  • Miód
  • Jogur owocowy
  • Kajzerka
  • Polędwica
  • Ogórki kiszone

 



Produkty dozwolone

  • Brak


Produkty zakazane

  • Należy się stosować do ułożonego jadłospisu


  • Dieta grejpfrutowa, mimo tego, że zawiera owoc, obfitujący korzystne dla naszego organizmu składniki, jest uboga w inne konieczne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Należą do nich tłuszcze roślinne omega-3, białko oraz wiele makroelementów. Często po tego typu dietach pojawia się efekt jo-jo, ponieważ organizm chce nadrobić straty podanych składników odżywczych.

Popularne diety
Składniki mineralne
Witaminy
Choroby
Encyklopedia
<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB