vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Za 4 dni Początek Astronomicznej Jesieni
Data publikacji: 2012-01-03     
Autor: Dietetyk VivaLaVita.pl Katarzyna Fizia
Ocena: 5

ZDROWY POCZĄTEK ROKU 2012 - Część 1 - Akcja 30 Dni Zdrowia z VivaLaVita!

ZDROWY POCZĄTEK ROKU 2012 - Część 1 - Akcja 30 Dni Zdrowia z VivaLaVita!

Wszystkich tych, którzy zdecydowali się na przyłączanie do naszej 30 dniowej akcji zapraszamy do wykonania 3 podstawowych kroków!

Po pierwsze nie zapomnijcie się zarejestrować!
Po drugie uzupełnić ankiety!
Po trzecie zacząć stosować ułożonej przez naszego Osobistego Dietetyka diety!

Jak już wykonacie te trzy podstawowe kroki i ruszycie z nami w 30 dniową dietetyczną przygodę możecie zabrać się za resztę, czyli wykonywanie znajdujących się poniżej ćwiczeń. Poznajcie również Dietetyczne Fakty i Mity.

Serdecznie zapraszamy do rozpoczęcia na zdrowo Nowego Roku 2012 z VivaLaVita Żyj Zdrowo!

Domowa siłownia Cz. 1

Ciężarki z butelek

Ciężarki zastąpić można bardzo prosto plastikową butelką napełnioną różnego rodzaju substancjami. Polecamy użyć butelki ze zwężeniem, dzięki któremu łatwiej będzie utrzymać ciężarek.

W zależności od tego jaki ciężar chcemy uzyskać (odpowiednio dopasowany do naszych możliwości siłowych) użyć można:
- butelki 1,5l – większy ciężar
- butelki 0,5l – mniejszy ciężar

Butelki napełnić można:
- kamyczkami
- piaskiem
- mąką
- ryżem
- grochem
- wodą

 

Ćwiczenia na dziś Cz. 1

Dzień 1

Wyciskanie ciężarków w pozycji stojącej
 
Stojąc w lekkim rozkroku unosimy ciężarki do góry, prostując ręce w łokciach, a następnie opuszczamy w dół. Ćwiczenie powtarzamy w szybkim tempie 10krotnie, a następnie robimy minutową przerwę.

W zależności od kondycji powtarzamy 3-4 serie ćwiczeń.
 
Dzień 2

Wyciskanie ciężarków naprzemiennie w pozycji stojącej z unoszeniem kolan
Dla urozmaicenia ćwiczenia ciężarki podnosimy na zmianę unosząc jednocześnie w szybkim tempie raz jedną nogę zgiętą w kolanie, raz drugą (biegnąc w miejscu).

W zależności od kondycji powtarzamy 4-5 serii ćwiczeń.

! PAMIĘTAJ !

1. Ćwicz zawsze w dobrze wywietrzonym pomieszczeniu.

2. Pamiętaj aby zawsze przed ćwiczeniami zrobić rozgrzewkę z uwzględnieniem szczególnie narażonych miejsc. Dobrze rozgrzej szyję, ramiona, łokcie, nadgarstki, biodra, kolana oraz kostki.

3. Po zakończeniu ćwiczeń nie narażaj ciała na niską temperaturę. Odpocznij chwilę.

4. Nie ćwicz bezpośrednio po posiłku. Najlepiej odczekaj ok. 3 godzin zanim rozpoczniesz trening.

5. Najlepiej skonsultuj ze swoim lekarzem chęć rozpoczęcia treningu, abyś mógł wykluczyć ewentualnie niewskazane ćwiczenia ze względu na swój stan zdrowia.



Obalamy dietetyczne FAKTY i MITY Cz. 1


Czy produkty z pełnego ziarna (chleb razowy, kasza gryczana, makaron pełnoziarnisty itp.) pomagają w walce z nadwagą?

FAKT - Zawierają mniej kalorii niż produkty pszenne oczyszczone (chleb jasny, kasza manna, makaron jasny itp.). Skrobia oraz większa zawartość błonnika w produktach pełnoziarnistych daje uczucie sytości oraz na dłużej zaspokaja głód. Ponadto błonnik reguluje pracę przewodu pokarmowego zapobiegając zaparciom, wchłanianiu tłuszczu np. z pieczonych dań, dostarcza dodatkowo witaminy i minerały.

 

Czy herbata ma działanie odchudzające?

FAŁSZ – Nie każda herbata ma takie działanie. Jedynie herbata zielona oraz czerwona wykazuje takie właściwości.

*Więcej o działaniu termogenicznym produktów znajdziesz tutaj.

 

<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB