vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Dziś Dzień Dziadka
Data publikacji: 2016-06-07     
Autor: mgr Izabela Auszadniczek, Dietetyk VivaLaVita.pl
Ocena: 5

Ruch i odchudzanie – łatwe patenty na zwiększenie poziomu aktywności fizycznej

Ruch i odchudzanie – łatwe patenty na zwiększenie poziomu aktywności fizycznej

Proces redukcji masy ciała idzie w parze z aktywnością fizyczną. Dieta niestety nie wystarczy do osiągnięcia szczupłej sylwetki, należy zmiany wprowadzane w jadłospisie połączyć z ruchem. Jednak nie każdy ma na to czas lub nie ma pomysłu co zrobić, by chociaż kilkanaście minut dziennie poświęcić na dodatkową aktywność.

Na początku gdy ktoś, kto raczej prowadził siedzący tryb życia słyszy, że powinien zacząć dbać o ruch od razu demotywuje się i twierdzi, że nie da rady lub nie ma na to czasu. Niestety pesymistyczne nastawienie powoduje, że już w pierwszym miesiącu nie tylko nie zwiększa się poziomu aktywności fizycznej, ale również wraca się do starych i złych nawyków żywieniowych. Tak, więc pozytywne myślenie jak i wizualizowanie swojego sukcesu to pierwszy krok do osiągnięcia celu.

Co jest dobrym sposobem na zwiększenie ruchu? Wykorzystywanie każdej okazji do tego, aby uprawiać sporty. Dla przykładu nawet podczas zabawy z dzieckiem na placu zabaw można wykonywać proste ćwiczenia, takie jak przysiady lub wymachy nóg, zamiast siedzieć na ławce. W zabawę można wciągnąć rodzinę i wykonać 10 pajacyków, a także pojeździć z nimi na rowerze.

Warto korzystać z filmików z treningami zamieszczonymi w Internecie. Z reguły jak ćwiczyć pokazują specjaliści, a w ten sposób my możemy w domowym zaciszu dbać o ruch. Innym dobrym patentem jest wybieranie miejsc , które znajdują się blisko domu, aby poćwiczyć. Może być to basen lub zwykłe boisko, gdzie zapraszając znajomych można pograć w siatkówkę.

Zakupienie domowego sprzętu do ćwiczeń, na przykład rowerka stacjonarnego to doskonały pomysł! Każdą wolną chwilę, na przykład podczas oglądania ulubionego serialu można wykorzystać na ćwiczenia. W ten sposób nawet nie będziemy wiedzieć, kiedy zleciał czas, który poświęciliśmy na aktywność fizyczną.

Inna dobra rada? Poświęć nawet 3 minuty na ruch! Można wykorzystać je na wykonanie 3 serii ćwiczeń na brzuch lub pośladki. Można również sięgnąć po hula-hoop lub skakankę i wykorzystać kilka minut na intensywne ćwiczenia.

Kolejnymi dobrymi sposobami na zwiększenie poziomu aktywności fizycznej jest wykorzystywanie w świadomy sposób każdej chwili na ruch. Jak to zrobić?

- Zamiast rozmawiać w domu przez telefon i siedzieć warto cały czas chodzić po pokoju lub mieszkaniu. W ten sposób można wykonać nawet 15 minutowy spacer.

- Wysiadać zawsze przystanek wcześniej. Jeżeli wybieramy się do pracy, szkoły czy urzędu warto zrobić kilkominutowy spacer, niż dojeżdżać na miejsce pod dany budynek.

- Wybieranie miejsca parkingowego daleko od celu również pomaga zwiększyć poziom ruchu.

- Zamiast z windy poleca się korzystać ze schodów.

- Podczas podgrzewania obiadu lub czekania na przyjście znajomych można już wykonać kilka przysiadów.

- Jeżeli mieszka się blisko miejsca swojej pracy lub nauki warto wybrać rower jako środek transportu.

Okazji do zwiększenia poziomu aktywności fizycznej jest mnóstwo. W weekend zamiast czas spędzać przed telewizorem można wybrać się na piszą lub rowerową wycieczkę. Nie należy się zniechęcać, lecz szukać i wykorzystywać każdą okazję na to, żeby ruszać się. Nawet taniec w domu przy ulubionych piosenkach wspomoże proces redukcji masy ciała. Ruch ma wiązać się z czymś miłym. Nie od dziś mówi się, że znacząco poprawia nastrój, gdyż podczas aktywności fizycznej wydzielają się hormony szczęścia, czyli endorfiny. Zatem to dzieła! Zawsze znajdzie się okazja i każda jest do tego dobra, aby poćwiczyć!

<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB