vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Jutro Dzień Chruścików
Data publikacji: 2013-11-20     
Autor: Użytkownik: Iwona
Ocena: 5

Jak schudnąć z nóg?

Jak schudnąć z nóg?

Piękne i szczupłe nogi to marzenie każdej kobiety. Przeglądając ubrania w szafie lub przymierzając w sklepie, chcemy kupić ten wymarzony rozmiar 36 lub 38. Niestety, czasami takie marzenia wymagają pewnych wyrzeczeń, a przede wszystkim systematycznego przestrzegania pewnych zasad diety czy aktywności fizycznej. Czasami może być trudno, ale czy końcowy efekt nie jest tego wart? Szczupła sylwetka nie tylko powoduje, że kobieta jest bardziej efektywna, ale także, a może i przede wszystkim, jest zdrowsza!

Dieta na szczupłe nogi

Odpowiednia dieta odchudzająca powinna być połączona z ćwiczeniami fizycznymi. Jedynie łączne ich zastosowanie może przynieść pożądane skutki. Właściwa dieta to dieta niskotłuszczowa. Ważne jest, aby wyrobić u siebie właściwe nawyki żywieniowe. Wskazane jest spożywanie produktów bogatych w białko, jak np. jajka, chude mięso – drób, ryby. Takie produkty pozytywnie wpływają na metabolizm organizmu. Należy unikać przygotowywania posiłków na głębokim tłuszczu, niewskazane jest także spożywanie wszelkiego rodzaju dań typu fast food oraz nadmierne picie alkoholu. Ważne jest nie tylko to, co jesz, ale kiedy jesz. Bezpośrednio przed treningiem siłowym nie należy nic jeść, najlepiej zachować przerwę 1-2 godziny przed ćwiczeniami. Po intensywnym treningu fizycznym należy także się zregenerować poprzez spożycie posiłku 1-2 godziny po. Ostatni posiłek w dniu powinien być spożyty na 2 godziny przed snem. Nie wolno zjadać obfitych posiłków bezpośrednio przed snem.

Trening na szczupłe nogi

Trening powinien polegać na zmniejszaniu tkanki tłuszczowej, ale także na wzmacnianiu mięśni nóg. Wyróżniamy tutaj trening aerobowy oraz trening siłowy. Ważne jest, aby stosować oba. Trening aerobowy, inaczej zwany treningiem kardio, to ćwiczenie całego ciała. Może to być np. bieganie. Taki trening różni się od siłowego tym, iż wykonywany jest na wysokim pulsie. Im wyższy puls, tym szybciej zachodzi metabolizm organizmu oraz zwiększa się praca płuc. Powoduje to przyśpieszenie procesu spalania tkanki tłuszczowej. Trening kardio powinien trwać co najmniej 30 minut i być powtarzany 3 razy w tygodniu. Ćwiczenia siłowe na nogi opierają się na wzmocnieniu mięśni nóg. Taki trening mięśni wykonywany jest za pomocą przyrządów na siłowni z odpowiednio dobranym obciążeniem. Należy wykonywać 15-20 powtórzeń w jednej serii ćwiczeń. Z czasem, po kilku dniach ćwiczeń, warto zwiększać obciążenie. Ćwiczenia siłowe to także ćwiczenia w domu, jak przysiady, wypady, wyprosty i tym podobne. Przysiady można wykonywać z obciążnikami.

Niestety, odchudzanie nóg wiąże się z odchudzaniem całego ciała, nie jest bowiem możliwe wybranie sobie jednego konkretnego miejsca, które będzie ulegać wyszczuplaniu. Dlatego też z odchudzaniem nigdy nie wolno przesadzać. Jak ze wszystkim, tak i tutaj należy zachować umiar!

<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB