vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Za 4 dni Początek Astronomicznej Jesieni
Data publikacji: 2012-01-10     
Autor: Dietetyk VivaLaVita.pl Katarzyna Fizia
Ocena:

Część 4 - Akcja 30 Dni Zdrowia z VivaLaVita!

Część 4 - Akcja 30 Dni Zdrowia z VivaLaVita!

Zapraszamy do kolejnej, 4 już części naszej akcji 30 Dni Zdrowia z VivaLaVita Żyj Zdrowo!

Pamiętajcie! Stosujcie ułożoną przez naszego Osobistego Dietetyka dietę oraz wykonujcie codziennie proponowane ćwiczenia fizyczne! Poznajcie również Dietetyczne Fakty i Mity.

 

Domowa siłownia Cz. 4

Ćwiczenia na krześle

Często nie zdajemy sobie sprawy w jaki prosty sposób można wykorzystać domowe przedmioty codziennego użytku do ćwiczeń. Jednym z nich jest krzesło z oparciem. Ćwiczenia jakie można wykonywać z jego użyciem znajdziecie poniżej.



Ćwiczenia na dziś Cz. 4

Dzień 7
Ćwiczenia na krześle z oparciem cz. I
Siadamy na krześle, chwytamy oburącz za oparcie z tyłu. Wyprostowane i złączone nogi unosimy na wysokość siedzenia, a następnie powoli opuszczamy. Nogi unosimy 15 razy tak szybko jak tylko potrafimy, a następnie 5 razy wolno.

Takich interwałów wykonujemy 2.

Podnoszenie ciężaru oburącz

Ciężarek podnosimy oburącz stojąc w lekkim rozkroku. W pozycji wyprostowanej, lekko uginamy się w kolanach, chwytamy ciężar oburącz i podnosimy go prostując się. Podnoszeń wykonujemy 15 szybkich oraz 5 wolnych.

Takich interwałów wykonujemy 5.

Podciąganie na drążku w pozycji leżącej
W pozycji leżącej z ugiętymi nogami w kolanach chwytamy drążek na wysokości klatki piersiowej. Podciągamy i opuszczamy się na drążku 15 razy powoli, a następnie 5 razy w najszybszym tempie jakim tylko potrafimy.

Takich interwałów wykonujemy 6.
 

Wyciskanie ciężarków w pozycji stojącej
Stojąc w lekkim rozkroku unosimy ciężarki do góry, prostując ręce w łokciach, a następnie opuszczamy w dół. Ćwiczenie powtarzamy w szybkim tempie 10krotnie, a następnie robimy minutową przerwę.

W zależności od kondycji powtarzamy 5 serii ćwiczeń.


Dzień 8
Ćwiczenia na krześle z oparciem cz. I

Siadamy na krześle, chwytamy oburącz za oparcie z tyłu. Wyprostowane i złączone nogi unosimy na wysokość siedzenia, a następnie powoli opuszczamy. Nogi unosimy 15 razy tak szybko jak tylko potrafimy, a następnie 5 razy wolno.

Takich interwałów wykonujemy 2.

Podnoszenie ciężaru oburącz
Ciężarek podnosimy oburącz stojąc w lekkim rozkroku. W pozycji wyprostowanej, lekko uginamy się w kolanach, chwytamy ciężar oburącz i podnosimy go prostując się. Podnoszeń wykonujemy 15 szybkich oraz 5 wolnych.

Takich interwałów wykonujemy 6.

Podciąganie na drążku w pozycji leżącej
W pozycji leżącej z ugiętymi nogami w kolanach chwytamy drążek na wysokości klatki piersiowej. Podciągamy i opuszczamy się na drążku 15 razy powoli, a następnie 5 razy w najszybszym tempie jakim tylko potrafimy.

Takich interwałów wykonujemy 6.

Wyciskanie ciężarków naprzemiennie w pozycji stojącej z unoszeniem kolan
Dla urozmaicenia ćwiczenia ciężarki podnosimy na zmianę unosząc jednocześnie w szybkim tempie raz jedną nogę zgiętą w kolanie, raz drugą (biegnąc w miejscu).

W zależności od kondycji powtarzamy 5 serii ćwiczeń.

! PAMIĘTAJ !

1. Ćwicz zawsze w dobrze wywietrzonym pomieszczeniu.

2. Pamiętaj aby zawsze przed ćwiczeniami zrobić rozgrzewkę z uwzględnieniem szczególnie narażonych miejsc. Dobrze rozgrzej szyję, ramiona, łokcie, nadgarstki, biodra, kolana oraz kostki.

3. Po zakończeniu ćwiczeń nie narażaj ciała na niską temperaturę. Odpocznij chwilę.

4. Nie ćwicz bezpośrednio po posiłku. Najlepiej odczekaj ok. 3 godzin zanim rozpoczniesz trening.

5. Najlepiej skonsultuj ze swoim lekarzem chęć rozpoczęcia treningu, abyś mógł wykluczyć ewentualnie niewskazane ćwiczenia ze względu na swój stan zdrowia.



Obalamy dietetyczne FAKTY i MITY Cz. 4


Makaron i ziemniaki są tuczące?

FAŁSZZiemniaki i makaron są węglowodanami złożonymi. To tłuste sosy zabielane śmietaną, dodatek sera żółtego, okraszanie, smażenie ziemniaków oraz panierowane dodatki powodują tycie. Makaron pełnoziarnisty dodatkowo wzbogaca dietę w błonnik, który sprzyja odchudzaniu. Młode ziemniaczki gotowane w mundurkach są świetnym dodatkiem do sałatki wiosennej lub zupy jarzynowej.

Kapusta poprawia przemianę materii?

PRAWDA Zarówno kiszona, surowa jak i gotowana kapusta poprawia przemianę materii. Zwiększa aktywność przewodu pokarmowego oraz reguluje pracę jelit. Posiada dużą ilość błonnika, a przy tym jest bardzo nisko kaloryczna. Kiszona kapusta zawiera bakterie kwasu mlekowego przywracające równowagę kwasowo-zasadową organizmu, korzystnie wpływając na florę bakteryjną jelit. Jej działanie wykorzystywane jest w Diecie Kapuścianej (inaczej Szwedzkiej, Kalifornijskiej, Kanadyjskiej).

Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB