vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Za 4 dni Początek Astronomicznej Jesieni
Data publikacji: 2012-01-08     
Autor: Dietetyk VivaLaVita.pl Katarzyna Fizia
Ocena:

Część 3 - Akcja 30 Dni Zdrowia z VivaLaVita!

Część 3 - Akcja 30 Dni Zdrowia z VivaLaVita!

Zapraszamy do kolejnej części naszej akcji 30 Dni Zdrowia z VivaLaVita Żyj Zdrowo!

Pamiętajcie! Stosujcie ułożoną przez naszego Osobistego Dietetyka dietę oraz wykonujcie codziennie proponowane ćwiczenia fizyczne! Poznajcie również Dietetyczne Fakty i Mity.

Domowa siłownia Cz. 3

Ciężarek z torby

Aby przygotować domowy ciężarek do podnoszenia oburącz potrzebujemy torbę z wygodnym uchwytem (materiałową lub sportową). Jej wielkość dostosowana powinna być do ciężaru jaki chcemy uzyskać. Torbę w zależności od wielkości i ciężaru jaki chcemy podnosić wypychamy:

- materiałem (ubraniami, ręcznikami, kocem, pościelą),
lub
- produktami kuchennymi (np. paczkami makaronu, mąki, ryżu, puszkami itp.),
lub
- butelkami z wodą.

Wypchaną torbę podnosimy oburącz stojąc w lekkim rozkroku. W pozycji wyprostowanej, lekko uginamy się w kolanach, chwytamy ciężar oburącz i podnosimy go prostując się. Takich podnoszeń w zależności od kondycji wykonujemy kilka do kilkudziesięciu.



Ćwiczenia na dziś
Cz. 3

Dzień 5

Podnoszenie ciężaru oburącz

Ciężarek podnosimy oburącz stojąc w lekkim rozkroku. W pozycji wyprostowanej, lekko uginamy się w kolanach, chwytamy ciężar oburącz i podnosimy go prostując się. Podnoszeń wykonujemy 15 szybkich oraz 5 wolnych.

Takich interwałów wykonujemy 5.

Podciąganie na drążku w pozycji leżącej
W pozycji leżącej z ugiętymi nogami w kolanach chwytamy drążek na wysokości klatki piersiowej. Podciągamy i opuszczamy się na drążku 15 razy powoli, a następnie 5 razy w najszybszym tempie jakim tylko potrafimy.

Takich interwałów wykonujemy 6.
 

Wyciskanie ciężarków w pozycji stojącej
Stojąc w lekkim rozkroku unosimy ciężarki do góry, prostując ręce w łokciach, a następnie opuszczamy w dół. Ćwiczenie powtarzamy w szybkim tempie 10krotnie, a następnie robimy minutową przerwę.

W zależności od kondycji powtarzamy 5 serii ćwiczeń.


Dzień 6
 


Podnoszenie ciężaru oburącz

Ciężarek podnosimy oburącz stojąc w lekkim rozkroku. W pozycji wyprostowanej, lekko uginamy się w kolanach, chwytamy ciężar oburącz i podnosimy go prostując się. Podnoszeń wykonujemy 15 szybkich oraz 5 wolnych.

Takich interwałów wykonujemy 6.

Podciąganie na drążku w pozycji leżącej
W pozycji leżącej z ugiętymi nogami w kolanach chwytamy drążek na wysokości klatki piersiowej. Podciągamy i opuszczamy się na drążku 15 razy powoli, a następnie 5 razy w najszybszym tempie jakim tylko potrafimy.

Takich interwałów wykonujemy 6.
 

Wyciskanie ciężarków naprzemiennie w pozycji stojącej z unoszeniem kolan
Dla urozmaicenia ćwiczenia ciężarki podnosimy na zmianę unosząc jednocześnie w szybkim tempie raz jedną nogę zgiętą w kolanie, raz drugą (biegnąc w miejscu).

W zależności od kondycji powtarzamy 5 serii ćwiczeń.

! PAMIĘTAJ !

1. Ćwicz zawsze w dobrze wywietrzonym pomieszczeniu.

2. Pamiętaj aby zawsze przed ćwiczeniami zrobić rozgrzewkę z uwzględnieniem szczególnie narażonych miejsc. Dobrze rozgrzej szyję, ramiona, łokcie, nadgarstki, biodra, kolana oraz kostki.

3. Po zakończeniu ćwiczeń nie narażaj ciała na niską temperaturę. Odpocznij chwilę.

4. Nie ćwicz bezpośrednio po posiłku. Najlepiej odczekaj ok. 3 godzin zanim rozpoczniesz trening.

5. Najlepiej skonsultuj ze swoim lekarzem chęć rozpoczęcia treningu, abyś mógł wykluczyć ewentualnie niewskazane ćwiczenia ze względu na swój stan zdrowia.



Obalamy dietetyczne FAKTY i MITY Cz. 3


Aby schudnąć należy ograniczyć ilość posiłków?


FAŁSZ
– Dostarczanie organizmowi „paliwa” ma korzystniejszy wpływ na spalanie tłuszczu niż głodówka, najzdrowiej zaplanować jest 3 główne posiłki oraz 2-3 przekąski. Ważna jest ich regularność oraz odpowiednie skomponowanie.


Produkty „light” pomagają w odchudzaniu?

FAŁSZ
Produkty z takim oznaczeniem nie spowodują cudownej utraty kilogramów. Jogurt light może nie zawierać cukru (tylko słodzik), często będzie również pełnotłusty co za tym idzie bardziej kaloryczny. Niektóre produkty w wersji light mają więcej kalorii, niż ich odpowiedniki słodzone cukrem, bo dla poprawy smaku zawierają więcej tłuszczu.

Należy uważać na produkty określane jako lekki, slim, fitness lub dietetyczne, bo jest to sprytny sposób na ominięcie przepisów przez nieuczciwych producentów chcących zarobić na modnym zdrowym stylu życia.

 

<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB