vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Za 4 dni Początek Astronomicznej Jesieni
Data publikacji: 2012-01-05     
Autor: Dietetyk VivaLaVita.pl Katarzyna Fizia
Ocena:

Część 2 - Akcja 30 Dni Zdrowia z VivaLaVita!

Część 2 - Akcja 30 Dni Zdrowia z VivaLaVita!

To już 4 dzień naszej 30 dniowej akcji. Zapraszamy do dalszego wykonywania 3 podstawowych kroków!

Po pierwsze nie zapomnijcie się zarejestrować!
Po drugie uzupełnić ankiety!
Po trzecie zacząć stosować ułożonej przez naszego Osobistego Dietetyka diety!

Jak już wykonacie te trzy podstawowe kroki i ruszycie z nami w 30 dniową dietetyczną przygodę możecie zabrać się za resztę. Czyli wykonywanie znajdujących się poniżej ćwiczeń. Poznajcie również Dietetyczne Fakty i Mity.

Serdecznie zapraszamy do rozpoczęcia na zdrowo Nowego Roku 2012 z VivaLaVita Żyj Zdrowo!

Domowa siłownia Cz. 2

Drążek do podciągania z miotły i krzeseł

Jeśli nie posiadacie w domu rozporowego drążka do podciągania umieszczanego najczęściej w przejściach między pomieszczeniami możecie wykonać go samemu z podstawowych przedmiotów.

Potrzebna Wam będzie do tego:
- miotła (z plastikowym lub drewnianym drążkiem)
lub
- mop (z plastikowym lub drewnianym drążkiem)
oraz
- 2 krzesła z oparciem
- mata do ćwiczeń lub koc.

W przestronnym miejscu rozkładamy na ziemi matę do ćwiczeń lub koc. Po obu stronach układamy krzesła skierowane do siebie tyłem oparcia, tak aby kładąc się na ziemi mieć jedno po lewej stronie ręki oraz drugie po prawej stronie ręki. Pomiędzy oparcia krzesła wkładamy miotłę lub mop, tak aby drążek znalazł się na wysokości klatki piersiowej. Sprawdzamy stabilność naszej konstrukcji próbując podciągnąć się na drążku. Jeśli krzesła się nie chwieją możemy przystąpić do ćwiczeń.



Ćwiczenia na dziś
Cz. 2

Dzień 3

Podciąganie na drążku w pozycji leżącej
W pozycji leżącej z ugiętymi nogami w kolanach chwytamy drążek na wysokości klatki piersiowej. Podciągamy i opuszczamy się na drążku 15 razy powoli, a następnie 5 razy w najszybszym tempie jakim tylko potrafimy.

Takich interwałów wykonujemy 5.

Wyciskanie ciężarków w pozycji stojącej
Stojąc w lekkim rozkroku unosimy ciężarki do góry, prostując ręce w łokciach, a następnie opuszczamy w dół. Ćwiczenie powtarzamy w szybkim tempie 10krotnie, a następnie robimy minutową przerwę.

W zależności od kondycji powtarzamy 4-5 serii ćwiczeń.


Dzień 4

Podciąganie na drążku w pozycji leżącej
W pozycji leżącej z ugiętymi nogami w kolanach chwytamy drążek na wysokości klatki piersiowej. Podciągamy i opuszczamy się na drążku 15 razy powoli, a następnie 5 razy w najszybszym tempie jakim tylko potrafimy.

Takich interwałów wykonujemy 6.

Wyciskanie ciężarków naprzemiennie w pozycji stojącej z unoszeniem kolan
Dla urozmaicenia ćwiczenia ciężarki podnosimy na zmianę unosząc jednocześnie w szybkim tempie raz jedną nogę zgiętą w kolanie, raz drugą (biegnąc w miejscu).

W zależności od kondycji powtarzamy 4-5 serii ćwiczeń.

! PAMIĘTAJ !

1. Ćwicz zawsze w dobrze wywietrzonym pomieszczeniu.

2. Pamiętaj aby zawsze przed ćwiczeniami zrobić rozgrzewkę z uwzględnieniem szczególnie narażonych miejsc. Dobrze rozgrzej szyję, ramiona, łokcie, nadgarstki, biodra, kolana oraz kostki.

3. Po zakończeniu ćwiczeń nie narażaj ciała na niską temperaturę. Odpocznij chwilę.

4. Nie ćwicz bezpośrednio po posiłku. Najlepiej odczekaj ok. 3 godzin zanim rozpoczniesz trening.

5. Najlepiej skonsultuj ze swoim lekarzem chęć rozpoczęcia treningu, abyś mógł wykluczyć ewentualnie niewskazane ćwiczenia ze względu na swój stan zdrowia.



Obalamy dietetyczne FAKTY i MITY Cz. 2


Każda woda zakupiona w sklepie jest zdrowa?

FAŁSZ – Za zdrowe wody możemy uznać jedynie wody mineralne bogate w składniki mineralne oraz wody źródlane, pełniące funkcję filtrującą i oczyszczającą nasz organizm. Człowiek powinien wypijać 1 ml wody na 1 kcal przyjmowanego pokarmu lub 30 ml wody na kilogram masy ciała. Smakowe wody nie są wodą mineralna lub źródlaną lecz słodkim, często bardziej kalorycznym od soku słodkim napojem.

Warzywa można jeść bez ograniczeń?

PRAWDA – Ze względu na wysoką zawartość błonnika warzywa pełnią funkcję regulującą oraz ochronną. Posiadają niską wartość kaloryczną, zaleca się je spożywać do każdego posiłku.

<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB