vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Dziś Światowy Dzień Serca
Data publikacji: 2014-02-06     
Autor: Czasopismo Food Forum - www.food-forum.pl
Ocena: 5

Ćwiczenia, a ich wpływ na jakość życia

Ćwiczenia, a ich wpływ na jakość życia

Aktywność ruchowa wpływa korzystnie na układ krążenia, oddechowy, narządu ruchu oraz układu nerwowego. Poprawia się nasza odporność i wydolność fizyczna organizmu. Ćwicząc, odmładzamy nasz organizm. Żyjemy nie tylko dłużej, lecz również podnosimy jakość naszego życia.

Ćwiczenia mają również zbawienny wpływ na nasze zdrowie psychiczne. Podczas ćwiczeń wydzielana jest serotonina, czyli hormon szczęścia, dzięki której wzrasta poziom naszej samooceny, czujemy się po prostu wspaniale i wierzymy w siebie.

Aktywność fizyczna pomaga nam również utrzymać równowagę w życiu. Lepiej radzimy sobie w sytuacjach stresowych, z większą łatwością rozwiązujemy problemy, jesteśmy szczęśliwsi. Mamy energię, aby każdego dnia zrobić to, co dla nas ważne. Regularna aktywność fizyczna umożliwia nam zachowanie zdrowia i witalności.

Codziennie ćwiczenia zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia wielu chorób związanych z układem krążenia oraz oddechowym. 20-30 minut aktywności fizycznej dziennie, znacznie obniży prawdopodobieństwo wystąpienia wielu schorzeń, w tym zawału serca i udaru mózgu, nadciśnienia tętniczego, choroby niedokrwiennej serca, miażdżycy, oraz obniżają poziom cholesterolu we krwi.

Brak ruchu powoduje obniżenie ilości krwi krążącej w naczyniach krwionośnych i zmniejszenie liczby czerwonych krwinek. Konsekwencją tego jest obniżenie się ilości tlenu w organizmie, co przyczynia się do zmniejszenia wydolności fizycznej, upośledza funkcjonowanie organizmu i wzrostu podatności na choroby.

Regularne ćwiczenia usprawniają funkcjonowanie układu krążenia, w rezultacie zwalniając spoczynkową częstość skurczów serca. Na przykład, obniżając częstotliwość skurczów serca w spoczynku o 20-25 uderzeń na minutę, w ciągu godziny serce wykona o 1200-1500 uderzeń mniej, a w ciągu doby urośnie do 28800-36000 uderzeń. Po 10 latach nasze serce zabije 100 milionów razy mniej, przedłużając nam życie.

Należy pamiętać, że rodzaj i intensywność ćwiczeń powinny być dostosowany do wieku i wydolności fizycznej. Niezmiernie ważne jest, aby przed rozpoczęciem ćwiczeń zasięgnąć porady lekarza, czy nie występują u nas przeciwskazania zdrowotne.

Pamiętajmy, nawet codzienna mała aktywność ruchowa znacznie polepszy nasze zdrowie i w rezultacie przedłuży nam życie. Najważniejsza jest systematyczność oraz optymalny dobór ćwiczeń.

Cały artykuł można znaleźć tutaj http://food-forum.pl/cwiczenia-a-ich-wplyw-na-jakosc-zycia/

<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB