vivalavita - żyj zdrowo

<< wstecz

Osobisty dietetyk

Za 9 dni Dzień Blogów
Data publikacji: 2016-06-27     
Autor: mgr Izabela Auszadniczek, Dietetyk VivaLaVita.pl
Ocena: 5

4 rzeczy, których NIE należy robić na diecie odchudzającej!

4 rzeczy, których NIE należy robić na diecie odchudzającej!

Odchudzając się często nie zdajemy sobie sprawy jak wiele błędów można popełnić, a te niestety zaburzają redukcję masy ciała. Warto się ich wystrzegać, aby poprawić wygląd sylwetki a przede wszystkim zadbać o zdrowie. Oczywiście do diety odchudzającej należy podejść rzetelnie, modyfikację jadłospisu, którą wprowadza się nie należy traktować jako coś przejściowego lecz korzystną zmianę już do końca życia. Istotne jest również, aby jadłospis został ułożony według zasad prawidłowego sposobu żywienia.

1. Nie stosuj diet „cud” – na początku, gdy ktoś decyduje się schudnąć szuka różnych sposobów na walkę z niechcianymi kilogramami. Najczęściej sięga po Internet, gdzie można znaleźć wiele informacji na ten temat, niestety często nierzetelnych. Pojawiają się w nim wiadomości na temat nowych programów odchudzania, które obiecują, że stosując je można schudnąć w miesiąc nawet 10 kg! Nic mylnego. 

Za pomocą diety białkowej, kapuścianej, 4:2, czy innych „cudownych” wynalazków nie da się trwale schudnąć  i warto to zapamiętać. Owszem te programy przyczyniają się do redukcji masy ciała, jednak znacząco obciążają organizm, mogą pogarszać stan zdrowia i przede wszystkim gwarantują efekt jo-jo. Tak, więc diety „cud” nie są skuteczne, najlepiej zgłosić się do dobrego dietetyka, który ułoży indywidulany plan odchudzania, skomponowany na podstawie zasad prawidłowego sposobu żywienia.

2. Nie sięgaj po „wspomagacze” – wszystkie herbatki odchudzające, środki przeczyszczające, „spalacze” tłuszczu i suplementy diety nie są potrzebne podczas redukcji masy ciała. Wiele z nich bardziej może zaszkodzić niż pomóc, a część w ogóle nie działa. Po co zatem wydawać pieniądze na tego typu środki. Tak, naprawdę nie przyczynią się one w dużej mierze do schudnięcia a dość mocno obciążą portfel.

Herbatki na odchudzanie działają jedynie odwadniająco, przyczyniają się do częstego oddawania moczu, a to może grozić odwodnieniem i niedoborami ważnych dla organizmu elektrolotów. Podobnie środki przeczyszczające, mają oczyścić jelita z toksyn oraz ze złogów, owszem, ale z drugiej strony czyszczą je ze składników odżywczych. To również rozleniwia jelita i może powodować częste biegunki. Z kolei suplementy diety i „spalacze” tłuszczu nigdy nie zastąpią regularnego spożywania posiłków, odpowiedniego doboru produktów w diecie i aktywności fizycznej.

3. Nie przeprowadzaj głodówek – niestety dalej wiele osób, a szczególnie nastolatek uważa, że głodówka to doskonały sposób do schudnięcia. Powód jest prosty, gdy do organizmu nie dostarcza się kalorii, cukrów czy tłuszczów to nie są one magazynowane w postaci tkanki tłuszczowej. Kolejny mit! Na głodówce nie da się długo wytrzymać, szybko pojawiają się osłabnięcia, bóle głowy, pogorszenie stanu zdrowia i wiele innych.

Po takiej głodówce organizm chce sobie zrekompensować niedobory energii i składników odżywczych i dopiero po jej zastosowaniu będzie robił zapasy, obawiając się, że ponownie zdecydujemy się na głodzenie się. Zatem na głodówce nie da się schudnąć, można nabawić się jedynie niedoborów.

4. Nie pomijaj szczegółów – o jakie szczegóły chodzi? Przede wszystkim o regularne spożywanie posiłków, nawet jeśli 4 dni w tygodniu jemy posiłki o stałych porach, a przez 3 na przykład spożywamy je tylko rano i wieczorem, to niekorzystnie wpłynie na proces odchudzania. Bardzo ważne jest, żeby przerwy między posiłkami wynosiły nie więcej niż 4,5 godziny. Po tym czasie przemiana materii zaburza się, a to nie sprzyja chudnięciu.

Tak, więc trzeba rzetelnie przyglądać się swojemu sposobowi żywienia. Należy codziennie notować, o której godzinie je się śniadanie, czy jest ono zjadane w pierwszej godzinie po wstaniu z łóżka, kolejne posiłki najlepiej co 3-4 godziny, a kolacja najpóźniej 2 godziny przed snem.

Istotnym szczegółem jest też podjadanie. Wiele osób sięga pomiędzy posiłkami po cukierki, wafelki czy inne „małe” przekąski. Niestety, gdyby policzyć ile tak naprawdę dostarczają w ciągu dnia te produkty można by skomponować z takiej ilości energii obfity obiad. Tak, więc wystrzegać się należy podjadania i tak jak wyżej wspominaliśmy, zapisywać wszystkie zjadane na diecie posiłki, a wieczorem przeanalizować, czy jadłospis jest poprawny. Oczywiście dokonać tego można z dietetykiem, który doskonale oceni, czy dana dieta odchudzająca jest poprawna i co ewentualnie w niej zmodyfikować.

<< wstecz
Pełna wersja vivalavita.pl | Informacje

Copyright © VivaLaVita
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB